Co publikować w social mediach w czasie kwarantanny?

Koronawirus z pewnością zaskoczył nas wszystkich, a wszelkie konsekwencje jakie za sobą niesie mogą być trudne dla wielu biznesów, jak i influencerów. Jednak nie traćcie nadziei. Dzisiaj podrzucam Wam kilka pomysłów na content w czasie kwarantanny i koronawirusa.

Co publikować w mediach społecznościowych podczas panowania koronawirusa?

Na pewno wielu social media ninja zadawało sobie to pytanie, co teraz? Co publikować w social mediach kiedy wszystko jest zamykane, co robić gdy nasz klient nie może wychodzić z domu? To co wciąż możemy robić to utrzymywać relacje z naszymi odbiorcami, a teraz jest na to najlepszy czas. Możemy być bliżej naszych konsumentów, widzów i połączyć się w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Pomysły na content w social mediach w czasie kwarantanny:

  • Pomysły na spędzenie czasu w domu – Chyba wszyscy już podpowiadali nam co można zrobić w domu przez czas kwarantanny, jednak Wy napiszcie o rzeczach, które są związane z Wami i/lub Waszą marką, jeśli ktoś nie może skorzystać aktualnie z Waszej usługi dajcie mu alternatywę i niech zrobi coś w domu, np. prowadzicie salon kosmetyczny, powiedzcie swoim klientom jak zrobić domowe SPA w domu lub jak bezpiecznie ściągnąć hybrydę jeśli lakier zacznie im odpadać. Oczywiście to tylko przykład, ale wierzę, że w swojej branży na pewno wymyślicie coś, żeby podtrzymać relacje z klientem.
  • Kursy online – Edukujcie innych, twórzcie kursy online i korzystajcie z technologii jakie dzisiaj mamy, możecie zajawki do kursów wrzucać na swoje media społecznościowe. Możecie oferować zarówno usługi darmowe jak i płatne, na pewno jesteście specjalistami w swojej branży i macie sporo cennej wiedzy do przekazania.
  • Live’y – kiedy jak nie teraz? – Większość społeczeństwa siedzi w domach i nie ma co zrobić z wolnym czasem, możecie to wykorzystać i zrobić live’a, a na nim stworzyć. A czy pokazać nowe produkty. Możecie też opowiedzieć jak wygląda praca firmy w tym trudnym czasie i z jakimi wyzwaniami mierzy się marka. Myślę że może to być naprawdę interesujący content.
  • Posty wspierające akcje #zostańwdomu i zalecenia naszych władz odnośnie wirusa – Jako marka, influencer czy nawet jako osoby prywatne możemy docierać do wielu osób, do których tradycyjne media nie docierają, dlatego wykorzystajmy to! Spoczywa na nas odpowiedzialność społeczna, a jednocześnie mamy spore możliwości, by docierać do ludzi. Przekazujmy więc co jakiś czas informacje dotyczące decyzji rządu, higieny w tym czasie, a także zaleceń, do których wszyscy powinniśmy się stosować dla wspólnego dobra. Ograniczajmy jednocześnie fake newsy, wyjaśniając co jest rzeczywistością, a co fikcją.
  • Twórzmy treści zgodne z naszą branżą – Oczywiście sytuacja jest trudna, jednak życie toczy się dalej, a dla naszego ogólnego dobra i zdrowia psychicznego nasi odbiorcy nie chcą czytać tylko o koronawirusie. Nie rezygnujmy, więc z treści, które na co dzień poruszaliśmy, tym bardziej, że teraz mogą docierać one do jeszcze większej liczby osób.
  • Twórzmy ankiety, gry, zabawy, lol content – Nie chcemy zwariować, a nic tak nie poprawia humoru jak śmiech. Pozwólmy w takim razie sobie na trochę humoru, przecież nie musimy pogrążać się w smutku. Oczywiście nie namawiam, a wręcz proszę, aby nie śmiać się tutaj z osób zarażonych czy z ofiar, bo to jest całkowicie niedopuszczalne i nieetyczne. Mówię bardziej, żeby nie rezygnować z luźniejszego contentu, którego ludzie wciąż oczekują szczególnie teraz, gdy siedzą w domu. Dobrym pomysłem będą, więc memy czy gry w formie, np. ankiet na Instastory.

Oczywiście to tylko kilka pomysłów na to co możecie publikować. Domyślam się, że wielu z Was musiało szybko zmienić strategię w social mediach przez koronawirusa, także dawka inspiracji może być konieczna w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Miejcie na uwadze, że mimo tego, iż Wasze działalności mogą być teraz pozamykane, warto jednak pozostać aktywnym w mediach społecznościowych, gdyż dobrze rozegrana komunikacja może zmniejszyć chociażby straty jakie poniesiecie. Media społecznościowe mogą również posłużyć jako narzędzie do pogłębienia relacji z Waszymi klientami/odbiorcami w tym czasie. Co więcej możecie (oczywiście pod warunkiem, że jest to w jakikolwiek sposób możliwe) przenieść biznes do Internetu jak zrobiło już wiele osób, np. trenerzy personalni, nauczyciele, szkoleniowcy itp.

Dajcie znać jak to u Was wygląda i jakie Wy macie pomysły na content w tym czasie.

Pozostałe artykuły:

Scroll to Top