Jak planować posty w social mediach?

Mam wrażenie, że planowanie to jakieś 70% jak nie więcej czasu pracy specjalisty do spraw mediów społecznościowych, dlatego też dzisiaj napiszę Wam o tym jak ja planuję posty na media społecznościowe. Musicie jednak wiedzieć, że mój sposób nie jest jedynym i właściwym, każdy może mieć swój system planowania i jeśli dla niego on działa to znaczy, że jest dobry, ja jednak opowiem Wam dzisiaj o swoim.

Dlaczego warto planować i robić harmonogram publikacji w mediach społecznościowych?

Planowanie jest bardzo ważne jeśli zależy nam na osiąganiu zamierzonych celów, a także pozwala nam je ustalić. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się, że stworzenie harmonogramu przysparza nam więcej pracy to w gruncie rzeczy nam ją znacznie ułatwia. Macie też większą kontrolę na publikowanym contentem i możecie go lepiej przygotować. Mając świadomość tego ile i jakie posty chcemy stworzyć łatwiej nam zebrać do nich potrzebne materiały i mimo wszystko oszczędzamy sporo czasu i nerwów. No i co najważniejsze jest nam znacznie łatwiej utrzymać regularność, która jest kluczowa jeśli chcemy osiągać sukcesy w social mediach.

Od czego zacząć planowanie publikacji w social mediach?

Na początek zastanów się ile postów w tygodniu jesteś w stanie stworzyć, staraj się podjąć tutaj realną decyzję. Oczywiście najlepiej dodawać posty codziennie (szczególnie w przypadku Instagrama, bo na Facebooku niekoniecznie), ale ja jestem zdecydowanie większą zwolenniczką jakości. Zastanów się ile wartościowych postów w tygodniu możesz stworzyć jeśli już wybierzesz liczbę publikacji, zastanów się nad dniami, w których ujrzą światło dzienne, mogą być to stałe dni, tak jak w moim przypadku z reguły jest to poniedziałek i czwartek, ale oczywiście nie musi to być takie sztywne. Wiedząc ile postów ma pojawić się w tygodniu już wiesz ile postów powinno pojawić się w całym miesiącu.

Jak planować posty na Instagramie?

Będę odnosić się do Instagrama, ale na Facebooku jest analogicznie. Ustaliliśmy już liczbę postów to teraz tyle tematów musisz stworzyć. Zanim jednak przejdziesz do tego przejrzyj kalendarz na cały miesiąc, sprawdź jakie są święta niestandardowe, wydarzenia, premiery itp. może się okazać, że coś Cię zainspiruje lub coś idealnie wpisuje się w Twoją markę/profil. Zawsze też fajnie jest nawiązywać do bieżących wydarzeń. Ustalanie tematów nie jest wcale tak łatwe, dlatego fajnie jest zbierać pomysły przez cały miesiąc, gdy tylko coś wpada mi do głowy to wpisuję to sobie w notatniku w telefonie. Inspiracji możecie szukać wszędzie, np. na forach związanych z tematyką Waszych profili, czy nawet sprawdzać o co pytają ludzie w google.

Na grupie na Facebooku znajdziecie PDF z pomysłami na content i kalendarzem na kwiecień Jeśli chcesz dołączyć do grupy kliknij

Kiedy macie już zaplanowane tematy dobrze jeśli wypiszecie sobie chociażby w podpunktach co konkretnie w tym temacie chcecie przekazać, bo o ile teraz to wiecie to za tydzień lub 2 może Wam totalnie wylecieć z głowy. Może być też tak, że wymyślicie jakiś temat, a gdy przyjdzie do rozpisania się nad nim to się okaże, że nie do końca wiecie co tu napisać. Takie rzeczy lepiej weryfikować od razu. Na tym etapie możecie powoli zacząć też myśleć o hashtagach.

PAMIĘTAJ IM BARDZIEJ DOKŁADNY PLAN ZROBISZ TYM MNIEJ PRACY BĘDZIESZ MUSIAŁ/A W TO PÓŹNIEJ WŁOŻYĆ!

Kiedy już to wszystko mamy pomyślcie o grafikach i zdjęciach. Jak chcecie to pokazać, jakie zdjęcia będą fajnie pasować do danego tematu. Pomyślcie czy zdjęcia macie już zrobione czy będzie trzeba je stworzyć. A jeśli trzeba je zrobić to kiedy, gdzie i co będzie Wam potrzebne do zdjęć. Jeśli nie macie pomysłu na zdjęcia na Instagrama to polecam Wam poszperać na Pintereście tam na pewno Was coś zainspiruje.

Czy planować Instastory?

Instastory jest dość luźną formą, jednak uważam, że pewne publikacje na story również warto planować tak samo jak robi się to z postami. Jest to przeogromne narzędzie, które dostaliśmy od Instagrama, dlatego nie lekceważmy go i również pochylmy się nad stworzeniem planu. Na instastory możecie tworzyć różne serie, publikować tipy itp.

Jak ja planuję posty, jakich narzędzi do planowania warto używać?

Jeśli chodzi o posty na mojego Instagrama to muszę przyznać, że jestem dość staroświecka i wszystko rozpisuję na kartce lub w moim planerze. W pracy najpierw robię ogólny plan w excelu i piszę dość hasłowo, co planuję opublikować danego dnia, następnie robię bardziej szczegółowy plan na Trello. A zanim zacznę cały proces planowania zapisuję na kartce wszelkie pomysły jakie przyjdą mi do głowy. Do planowania feedu na IG używam aplikacji PLANN (o której info znajdziecie w moich wyróżnionych relacjach na Instagramie), a także aplikacji Preview, obie działają w sumie na podobnej zasadzie.

Gdy już macie stworzony ogólny plan możecie zabrać się za rozplanowanie kiedy tym wszystkim się zajmiecie, w jakie dni lub o jakich godzinach będziecie tworzyć content, możecie zrobić to od razu na miesiąc z góry lub rozłożyć pracę na cały miesiąc.

Mówią, że zapisane to już w pięćdziesięciu procentach zrealizowane i coś w tym jest! Sami zobaczycie, że planując nie tylko będzie Wam się sprawniej pracować, ale także będzie Wam wpadać do głowy coraz więcej pomysłów, gwarantuję Wam to!

Pozostałe artykuły:

Scroll to Top